Skip to main content

Interim CFO och Controller

Orsaken till att tillfälliga behov av förstärkning på ekonomiavdelningen uppstår varierar såklart. Vanliga anledningar är föräldraledighet, långtidssjukskrivning. En vanlig anledning är föräldraledighet där ordinarie person ska vara borta under en tidsbestämd period, alternativt en sjukskrivning som gör att personen är borta under en bestämd eller obestämd tid framöver och därmed behöver ersättas temporärt.

Ett annat tillfälle då temporära lösningar kan underlätta är då medarbetare säger upp sig och det uppstår en situation där man behöver överbrygga en period fram tills ny bemanning är på plats.

Vi kan också stärka upp mindre företag där man behöver öka kompetensen men då steget att anställa någon känns onödigt stort. Hos oss kan man hyra kompetens i den omfattning som situationen kräver. Vi jobbar gärna deltid eller i korta GIG. 

Wilhelm har lång erfarenhet från små och medelstora organisationer upp till några hundra anställda, miljarder i omsättning och börsnotering. DueDiligence, koncernredovisning, CIO, utveckling av Excelmallar för konsolidering, uppföljning, budget och ERP-kopplingar är exempel på arbete som vi utfört genom åren.